Zastava 1300
Izrađen je po uzoru na Fiat 1300. Prva Zastava 1300/1500 je sišla s proizvodnih traka 1961. godine. U razdoblju od 18 godina proizvedeno je 200.000 primjeraka. Zastava 1300/1500 je pomalo bila simbol luksuza te je privlačila poglede mnogih prolaznika. Zadnji primjerak proizveden je 20. prosinca 1979. godine.
Model za s istom mehanikom ali drugčijeg dizajna od 1968. godine proizvodila je poljska tvrtka FSO. Za taj je model korišteno ime Polski Fiat 125p, a Zastava je izrađivala identičan model koji se zvao 125pz te je zbog tog naziva dobio ime "Pezejac".
Šezdesetih bio je ‘teška šminka’ i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo je posljednja godina proizvodnje, 1979., bila i rekordna (16.750 proizvedenih). No, malo je tko zažalio, tada je to već bio uvelike zastarjeli model, a domaći je hit bio neizravni nasljednik, Zastava 101 (Stojadin).
U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primjeraka, trećinu ukupne serije modela Fiat 1300 i Fiat 1500 (izvornih i licencnih).
Zanimljivo, karavanska se inačica značajno razlikovala od talijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanskog modela Lada 1200 (Žiguli). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena oš 1966., tako da su kasnije izmjene specifične samo za Zastavine modele.
A i sadda je na traci bolji je po svemu od bilo kog fijat sada
ОдговориИзбриши